1. Vzhledem k tomu, že Strany mají zájem dodržovat nejvyšší kvalitativní požadavky týkající se Předmětu koupě, prodávající se zavazuje:
1.1. Zavést, udržovat a dodržovat systém managementu kvality odpovídající požadavkům leteckého průmyslu, zejména norem AS/EN 9100 a a souvisejících předpisů.
1.2. Používat výlučně kupujícím schválené nebo určené subdodavatele a zdroje procesů.
1.3. Informovat kupujícího o všech vzniklých neshodách produktů, procesů nebo služeb souvisejících s Předmětem koupě. Získat souhlas kupujícího s jejich dalším zpracováním nebo likvidací. V případě neopravitelné neshody doložit její zničení, případně vrátit produkt kupujícímu. S neshodnými produkty je nutno nakládat se zvlášní opatrností dle pokynů kupujícího.
1.4. Zabránit použití padělaných, napodobených nebo podezřelých dílů. Prodávající prohlašuje, že předmět koupě není padělaným výrobkem a neobsahuje padělané komponenty. Na požádání kupujícího poskytne písemné potvrzení této skutečnosti.
1.5. Předem písemně informovat kupujícího o všech změnách týkajících se procesů, produktů, služeb, subdodavatelů nebo umístění výroby. Tyto změny nesmí být provedeny bez výslovného schválení kupujícím.
1.6. Přenášet na své subdodavatele veškeré kvalitativní požadavky kupujícího, včetně požadavků koncového zákazníka (je-li znám a bylo-li sděleno).
1.7. Poskytovat kupujícímu vzorky pro ověření prototypu, schválení, zkoušení, audit nebo vyšetřování dle jeho požadavků.
1.8. Uchovávat dokumentované informace související s Předmětem koupě nebo materiály použitými při jeho výrobě po dobu záruky, nejméně však po dobu 15 let od převzetí Předmětu koupě kupujícím, není-li písemně stanoveno jinak. Po uplynutí lhůty zajistí prodávající jejich likvidaci v souladu s právními a jinými předpisy.
1.9. Umožnit kupujícímu, jeho zákazníkům (včetně konečného uživatele) a příslušným úřadům přístup do prostor, kde probíhá výroba, kontrola či skladování, a k relevantním dokumentovaným informacím. Tento požadavek je prodávající povinen přenést i na své subdodavatele.
1.10. Umožnit kupujícímu provádění auditů, účast na auditech zákazníka nebo provedení kvalifikačních schvalovacích procesů. V případě požadavku kupujícího je prodávající povinen získat příslušnou certifikaci nebo oprávnění.
1.11. Neprodleně informovat kupujícího o jakékoliv změně, pozastavení či ztátě certifikace, oprávnění nebo změně jejich rozsahu.
1.12. Akceptovat požadavky kupujícího na schvalování produktů, procesů, zařízení, výrobních a zkušebních metod nezbytných k výrobě nebo uvolnění Předmětu koupě. Před každou změnou těchto parametrů je prodávající povinen získat souhlas kupujícího.
1.13. Zajistit, že všichni pracovníci zapojení do realizace Předmětu koupě jsou dostatečně kvalifikovaní, proškolení a informovaní o významu své činnosti pro kvalitu a bezpečnost výrobku.
2. Prodávající prohlašuje, že si je vědom svého významu v celém (sub)dodavatelském řetězci kupujícího, zejmína s ohledem na:
2.1. Přispění ke shodě Předmětu koupě;
2.2. Přispění k jeho bezpečnosti;
2.3. Nutnost dodržování vysokých etických standardů.
1. Úvodní ustanovení
Tyto nákupní podmínky se vztahují na dodávky zboží a materiálů od dodavatelů, kteří nejsou certifikováni dle leteckých standardů, avšak jejich produkty budou použity v leteckém průmyslu.
Cílem těchto podmínek je zajistit splnění požadavků našich zákazníků a norem kvality, zejména EN 9120.
2. Označení zakázek
Kupující (naše společnost) je povinen v objednávce nebo přiložené dokumentaci výslovně uvést, že:
3. Požadovaná dokumentace
Dodavatel se zavazuje dodat následující dokumentaci:
Pokud nelze dodat formální "Certificate of Conformance (CoC)", postačuje čestné prohlášení doplněné identifikací šarže nebo datem výroby.
4. Uchovávání záznamů
Dodavatel se zavazuje uchovávat záznamy týkající se dodávky po dobu minimálně 5 let, pokud není ve smlouvě nebo objednávce stanoveno jinak.
5. Oznámení změn
Dodavatel je povinen bezodkladně informovat kupujícího o:
6. Oznamování neshod
Pokud dodavatel zjistí, že dodané zboží neodpovídá specifikaci, je povinen neprodleně informovat kupujícího a navrhnout řešení.
7. Zákaz padělaných dílů
Dodavatel zaručuje, že dodané zboží:
8. Etické chování a spolupráce
Dodavatel se zavazuje jednat:
V případ potřeby umožní dodavatel ověření informací, které slouží jako podklad pro hodnocení kvality.
9. Závěrečná ustanovení
Platí od 5. 6. 2025
English translation of the document
Purchasing conditions in Aviation
A. Direct Procurement
AS/EN 9100, AS 9110 and AS/EN 9120 requirements
1. In view of the parties' common interest in complying with the highest quality requirements related to the Subject of Purchase, the Seller undertakes to:
1.1. Implement, maintain and compy with a quality management system in accordance with the requirements of the aerospace industry, particularly as defined by AS/EN 9100 and related regulations.
1.2. Use only subcontractors and process sources approved or designed by the Buyer,
1.3. Inform the Buyer of any nonconformities in products, processes, or services related to the Subject of Purchase. Obtain the Buyer's approval prior to further processing or disposition. In case of an irrepatable nonconformity, provide evidence of destruction or return the product to the Buyer. Nonconforming products must be handled with particular care in accordance with the Buyer's instructions.
1.4. Prevent the use of counterfeit, fraudulent or suspect parts. The Seller declares that the Subject of Purchase is not a counterfeit product and does not contain counterfeit components. Upon the Buyer's request, a written confirmation of this shall be provided.
1.5. Inform the Buyer in writing in advance of any changes to processes, products, services, subcontractors or manufacturing locations. Such changes shall not be implemented without the explicit aproval of the Buyer.
1.6. Flow down to its subcontractors all quality requirements of the Buyer, including those of the Buyer's end customer, if known and communicated.
1.7. Provide the Buyer with samples for prototype verification, approval, testing, audit or investigation as requested.
1.8. Retain documented information related to the Subject of Purchase or materials used in its manufacture for the duration of the warranty period, but not less than 15 years from the date of acceptance of the Subject of Purchase by the Buyer, unless otherwise agreed in writing. After this period, ensure proper disposal in accoradance with applicable legal and regulatory requirements.
1.9. Grant the Buyer, its customers (including the end user) and competent authorities access to the premises where manufacuring, inspection or storage takes place, and to relevant documented information. The Seller shall ensure this requirement is flowed down to all levels of its (sub)supply chain.
1.10. Allow the Buyer to conduct audits, participate in customer audits, or carry out qualification or approval processes. Upon the Buyer's request, the Seller shall obtain the appropriate certification or authorization.
1.11. Immediately inform the Buyer of any change, suspension or withdrawal of certification, authorization, or any change to their scope.
1.12. Accept the Buyer's requirements regarding approval of products, processes, equipment, manufacturing and test methods essential for the manufacture or release of the Subject of Purchase. Any change to these parameters must be approved by the Buyer in advance.
1.13. Ensure that all personnel involved in the realization of the Subject of Purchase are adequately qualified, trainde and aware of the significance of their activities with respect to product quality and safety.
2. The Seller declares that it understands its role in the Buyer's entire (sub)supply chain, particularly in terms of:
2.1. Contribution to the conformity of the Subject of Purchase;
2.2. Contribution to the safety of the Subject of Purchase;
2.3. The necessity to comply with high ethical standards.
B. Indirect Procurement
1. Introductory Provisions
These purchasing terms apply to the supply of goods and materials from suppliers who are not certified according to aerospace standards, but whose products will be used in the aerospace industry.
The purpose o these terms is to ensure compliance with our customers' requirements and quality standards, in particular EN 9120.
2. Order Identification
The Buyer (our company) is obliged to explicitly state in the purchase order or attached documentation that:
3. Required Documentation
The Supplier undertakes to provide the following documentation:
If a formal "Certificate of Conformace (CoC)" cannot be provided, a declaration of conformity supplemented with batch identification or date of manufacture is sufficient.
4. Record Retention
The Supplier undertakes to retain records related to the delivery for at least 5 years, unless otherwise stated in the contract or purchase order.
5. Notification of Changes
The Supplier is obliged to promptly inform the Buyer of:
6. Nonconformity Notification
If the Supplier finds that the delivered goods do not conform to specifications, they must immediately inform the Buyer and propose a solution.
7. Prohibition of Counterfeit Parts
The Supplier quarantees that the delivered goods:
8. Ethical Conduct and Cooperation
The Supplier undertakes to act:
If necessary, the Supplier shall allow verification of information used as the basis for quality assessment.
9. Final Provisions
These purchasing terms shall take effect on June 5, 2025.
Tento web používá cookies 🍪
Tato webová stránka používá nezbytné soubory cookies k zajištění správného fungování. A dále další soubory cookies, které slouží k tomu, abychom pro vás mohli webové stránky vylepšovat, optimalizovat a správně cílit reklamu. Tato volba bude nastavena až po souhlasu. Více informací o cookies naleznete zde.
Přizpůsobit